PRIJEVOZ
JEDAN KORAK NAPRIJED, DVA KORAKA NAZAD
15. studenog 2017. godine u Ministarstvu rada i mirovinskog sustava održan je 12. sastanak pregovaračkih odbora Vlade i sindikata javnih službi radi sklapanja novog Temeljnog kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama (u nastavku: TKU).
Ovo je trebao biti pretposljednji sastanak pregovaračkih odbora, no još uvijek se ne možemo složiti oko temeljnih postavki i načela naknade troška prijevoza.
Također, mi smo na predloženi tekst pregovaračkog odbora Vlade RH dopisali svoj prijedlog rješenja dvojbenih pitanja prijevoza te ga poslali pregovaračkom odboru Vlade RH, no oni su na sastanak došli sa svojom verzijom, a koja nam nije niti dostavljena prije današnjeg sastanka.
Pregovarački odbor Vlade RH sada ima novo glavno načelo u fokusu, a to je transparentnost, jer kako se, prema stajalištu pregovaračkog odbora Vlade RH, odredbama o prijevozu ne može precizno urediti svaka moguća situacija, a kolektivni ugovor također „nije niti kuharica s uputama o korištenju“, to ne vidimo kako doći na zelenu granu.
Pitanja naknade prijevoza na udaljenosti većoj od sto kilometara također je ostalo visjeti u zraku te je Sanja Šprem naglasila apsurdnost stava pregovaračkog odbora Vlade RH naglasivši da se takvim stavom krši sam Ustav RH jer se onemogućava dostupnost radnih mjesta pod jednakim uvjetima te da s takvim stavom pregovaračkog odbora Vlade RH možemo zatvoriti sve škole na udaljenijim mjestima. Ovakav stav pregovaračkog odbora Vlade RH u suprotnosti je s javnim interesom, a kojim se moraju voditi javne službe.
Članovi pregovaračkog odbora sindikata javnih službi izrazili su nezadovoljstvo stavom Vlade RH te je koordinator sastanaka Branimir Mihalinec naglasio su da bi, obzirom da pregovarački odbor Vlade RH ne prihvaća tekst kojim bi se jasno uredilo plaćanje mostarine, cestarine, tunelarine itd., zaposlenici javnih službi trebali autom doći do trajekta, mosta ili tunela i tada na leđima nositi auto te tako riješiti pitanje naknade troška mostarine, cestarine i tunelarine.
Pitanja definicije organiziranog prijevoza, izbacivanje formulacije „povoljnije za poslodavca“, iznos naknade troška prijevoza po kilometru te pitanje naknade stvarnog troška (kao načelne smjernice) ostala su, i nakon današnjeg sastanka, neusuglašena.
Ljubica Pilić istaknula je kako zaposlenici ne smiju biti zakinuti niti lipe u prijevozu jer se sa ovako sramotno niskom cijenom rada ne smije i ne može dogoditi da se još oko cijene prijevoza ponižavamo i zakidamo zaposlenike.
Ministar Pavić istaknuo je kako se slaže s konstatacijom sindikata javnih službi da je cijena rada niska, no oko pitanja naknade troška prijevoza ne mogu popustiti jer je trošak plaća i dodataka već visok ako se promatra na razini svih javnih službi. Također je istaknuo da je svjestan kako je integritet učitelja ugrožen, no da članovi pregovaračkog odbora Vlade RH moraju braniti ograničenja koja imaju.
Tako je nakon polusatnog kašnjenja članova pregovaračkog odbora Vlade RH, sastanak zbog nedostatka vremena istih morao završiti u 13,00 sati te je dogovoreno da će, prije slijedećeg sastanka zakazanog za ponedjeljak (20. studenoga 2017. godine) u Sindikalnom domu, radne skupine uskladiti tekstove i ono što je do sada razmotreno po pitanju prijevoza te doći s konačnim tekstom članka o prijevozu na taj sastanak.
Jedan od boljih citata koji često izgovaraju naši političari jest taj da „
političar razmišlja samo o narednim izborima, dok državnik razmišlja o budućim naraštajima
“. Doista, iz današnjih, a i iz prethodnih sastanaka, ne može se reći da hrvatska politika razmišlja o budućim naraštajima te time ne pokazuje ni volju ni želju za stvaranjem platforme za bolju budućnost.
Dok god je tako, ne vidimo svjetlo na kraju tunela, a čini se niti tunel, jer naznaka da će trošak tunelarine biti plaćen, po sadašnjem prijedlogu pregovaračkog odbora Vlade RH, ne postoji.
Objave iz medija: