Poštovani,
kako smo zaprimili mnogo prijedloga s terena, na današnjem sastanku nastojali smo iznijeti sve njih, a svakako uzevši u obzir da svaka ustanova ima svoje specifičnosti, kako prostorne tako i organizacijske te različit broj nastavnog, administrativnog i pomoćno tehničkog osoblja.
Prije svega, željeli bismo naglasiti ulogu CARNET-a koji priprema podršku i edukacije za jesen, a vezano uz organizaciju nastave putem videokonferencija u realnom vremenu (o čemu smo pisali u jučerašnjem izvješću). Videokonferencije će svakako biti potrebne jer je realno očekivati da će neke škole možda morati odabrati modele koji će kombinirati online i nastavu u školi zbog nepostojanja prostornih uvjeta za održavanje distance. CARNET to omogućava, ali i dodatno radi na tome, no oni, kako kažu, ne mogu utjecati na činjenicu o različitoj kvaliteti internetske veze koja je dostupna našim učenicima i učiteljima. Problematika obitelji koje nemaju internetsku vezu i dalje ostaje prisutna i morat će se rješavati od slučaja do slučaja.
Dakle, mi smo ponudili više modela održavanja nastave, sukladno prijedlozima s terena, a u odnosu na škole koje imaju organiziran rad u više smjena. Mogućnosti su: podjela razrednih odjela, nastava 50 – 50 (online – škola) na dvo/tjednoj bazi, blok satovi, trosatovi. Naravno da podjela razrednih odjela zahtijeva dodatno zapošljavanje ili prekovremeni rad te su toga svjesni i u MZO-u, dok kombinacija rada online i rada u školi zahtijeva preciznu organizaciju od strane satničara te su i tu, također, izgledna dodatna opterećenja zaposlenika. Problematika za koju se još moraju iznaći rješenja jesu rad u produženom boravku, izvođenje nastave stranih jezika, dopunske i dodatne nastave te izvannastavnih aktivnosti, odnosno, tamo gdje se miješaju razredni odjeli ili gdje učitelji rade istovremen u razrednoj i predmetnoj nastavi. Konačnu odluku donijet će MZO u smislu opcija koje će biti ponuđene ustanovama/osnivačima za organizaciju nastave u skladu s financijskim, organizacijskim i prostornim mogućnostima.
Naš prijedlog za analizu visokorizičnih/kroničnih bolesnika je prihvaćen pa će ista biti napravljena u skladu s popisom HZJZ-a. Nakon te analize znat će se broj takvih zaposlenika i odrediti njihov način rada jer je zaštita zdravlja najugroženijih ključna.
Što se tiče zaštitne opreme i njenog financiranja/sufinanciranja, nemamo konačne informacije jer je potrebno održati sastanak MZO-a i predstavnika WHO-a, no zasigurno neće biti na odmet naručivanje zaštitne opreme jer nas čeka neizvjesna jesen. Svjesni smo da pojedini osnivači nemaju dovoljno sredstava, no upravo zato pozivamo na brzu koordinaciju s MZO-om u smislu eventualnog sufinanciranja. Koliki će tek trošak biti ukoliko zbog loših mjera ne bude osigurana što viša razina zaštite?! Što se tiče putovanja i terenske nastave, održavanja aktiva/sastanka/sjednica u školama, morat će se, također, donijeti brze odluke.
Rad s učenicima s teškoćama u razvoju kojima se svakako mora omogućiti odlazak u škole, osiguravanje vizira za stručno-komunikacijske posrednike također je raspravljen jer kod njih maske ne dolaze u obzir.
Rad umjetničkih škola mora biti zasebno riješen zbog njihovih specifičnosti - pitanje kombinacije pohađanja više programa predstavljaju miješanje učenika iz različitih grupa. No, u mnogim takvim školama postoje uvjeti za održavanje nastave te smo naglasili da se njihove specifičnosti, pa i manji broj učenika, moraju uzeti u obzir.
Osnivačima/ravnateljima škola koje rade u više smjena (jednosmjenske se prema potrebi mogu prebaciti na dvije smjene) bit će ponuđene opcije kako organizirati rad u skladu s mogućnostima. Što se tiče čišćenja, svakako je jasno naglašeno da je povećana potreba za čišćenjem pa smo tako, po stoti put, istaknuli važnost dodatnog zapošljavanja pomoćno tehničkog osoblja koje jedva uspijeva odraditi svoj posao u normalnim okolnostima, a kamoli sada.
Što se tiče dežurstva na hodnicima, to smo pitanje također postavili, no rečeno je da se to pitanje mora riješiti na razini svake ustanove jer se svaka situacija ne može predvidjeti, pogotovo u sadašnjim, izvanrednim okolnostima.
Bit će itekako potrebno voditi evidenciju radnog vremena, a o dodatnim zaduženjima i plaćanju dodatnog rada bit će još sastanaka jer je svima jasno da će takvog rada biti. Jasno je da rad mora biti adekvatno vrednovan i plaćen.
Dakle, zahtjevan će posao biti na osnivačima i ravnateljima, a vremena je malo…
S obzirom da nam je na kraju rečeno da će Kabinet ministra donijeti konačan dokument (temeljem prijedloga iznesenih na sastancima jučer i danas), ostaje za vidjeti kakav će biti taj konačan dokument s uputama o organizaciji nastave i koje će mogućnosti od predloženih biti ponuđene školama (sve ili neke). Prema riječima predstavnika MZO-a, on bi trebao biti objavljen u što skorijem roku. Mišljenja smo, kao članovi Radne skupine, da bi svakako trebalo dati priliku članovima Radne skupine da daju svoj sud prije nego dokument postane važeći.
Ne dogodi li se to, mi ćemo svakako naći načina izreći svoje mišljenje i upozoriti na nelogičnosti i loša rješenja.
Sindikat hrvatskih učitelja