11. VELJAČE 2024.
Očitovanje SHU-a na Priopćenje Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja

Obmana...ili ipak činjenice?

 

Sindikat hrvatskih učitelja očituje se na pokušaj diskreditacije najvećeg sindikata u Republici Hrvatskoj i napada direktno na predsjednicu Sindikata hrvatskih učitelja putem Priopćenja Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja „Čelnica SHU-a obmanjuje svoje članove o razlozima neodaziva prosvjedu na Markovom trgu“.

Kako je Sindikat znanosti ovim pokušajem demantirao upravo sam sebe, iznijet ćemo izjave Sindikata znanosti kao prilog zaključku o tome tko zaista pokušava obmanuti javnost.

  1. Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja izrazio je nezadovoljstvo prijedlogom Uredbe na tiskovnoj konferenciji 26. siječnja 2024. godine tvrdnjom da je došlo do nepravednog poremećaja u obrazovnoj vertikali, na kojoj je istaknuto: „Učitelj koji je do jučer polagao ispite kod predavača na fakultetu ima istu početnu plaću kao on. Nezamislivo je da u jednom sustavu dođe do takve pogreške“.

Sindikatu hrvatskih učitelja takva izjava nije bila iznenađenje. Naime, još  je 10. siječnja 2024. Sindikat znanosti objavio tablice s koeficijentima koje predlaže Vlada i koje predlaže taj sindikat. Upravo tu je vidljivo da je Sindikat znanosti suglasan s prijedlogom Vlade za koeficijent radnog mjesta asistent 1,95, a to je „zajednički“ koeficijent asistenta u visokom obrazovanju i učitelja, nastavnika, stručnog suradnika i odgajatelja u osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju.

Time je Sindikat znanosti htio „zabetonirati“ položaj više od 80% nositelja obrazovanja na koje se taj koeficijent odnosi u sustavu osnovnoškolskih i srednjoškolskih ustanova.

Uz gore navedeno, predložili su uvođenje novog radnog mjesta asistent II, kako bi nositelje obrazovanja „otkačili“, čime bi se izbjegla vezanost kroz koeficijente između sustava znanosti i sustava odgoja i obrazovanja.

https://www.nsz.hr/novosti-i-obavijesti/zakonski_okviri_i_kolektivno_pregovaranje/novi-koeficijenti-u-znanosti-i-visokom-obrazovanju/

  1. Nakon napada na većinske sindikate u obrazovanju, održana je 1. veljače 2024. godine tiskovna konferencija Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama hrvatske i Sindikata hrvatskih učitelja. Na njoj su, temeljem priopćenja Sindikata znanosti, čelnice upitane jesu li instruirane od strane Hrvatske demokratske zajednice.

 „Ja imam samo člansku iskaznicu Sindikata hrvatskih učitelja, dok se političke članske iskaznice mogu tražiti u nekim drugim sindikatima“, odgovorila je predsjednica Sindikata hrvatskih učitelja.

U prilogu RTL – a 1. veljače 2024. u kojem se propituje je li krimen sindikata činjenica da se Vilim Ribić uključio u stranku Socijaldemokrati, savjetnik Sindikata znanosti Vilim Ribić izjavljuje: „Još imam  energije i volje, nastojim nešto napraviti na tom planu, jer sam u trideset godina shvatio da su sindikati kao riba na suhom ako nemaju političku potporu, kao što imaju u svim zapadnim demokratskim zemljama. To je abeceda demokracije.“

Upravo je ovaj „čelnik iz sjene“ Sindikata znanosti, kako samog sebe naziva Vilim Ribić u velikom intervjuu za Slobodnu Dalmaciju, odgovorio na pitanje tko je sindikalni rad podredio politikantstvu i osobnim interesima.

https://net.hr/danas/rtl-danas/godinama-se-ne-podnose-a-sad-su-jedni-druge-fino-i-pocastili-pred-kamerama-svada-medu-obrazovnim-sindikatima-na-vrhuncu-0de623ea-c12e-11ee-b978-96f090815b21

https://www.nsz.hr/novosti-i-obavijesti/iz-medija/veliki-intervju-vilima-ribica-za-slobodnu-dalmaciju/

  1. U očitovanju Sindikata znanosti Vladi Republike Hrvatske od 8. veljače 2024. godine u Prilogu 1. Prijedlog sindikata za koeficijente u sustavu znanosti i visokog obrazovanja (str. 12) Sindikat znanosti se opet usuglasio s prijedlogom Vlade o koeficijentu kojeg dijeli asistent s učiteljima, stručnim suradnicima, tajnicima I. i voditeljima računovodstva I. u školskim ustanovama (1,97).

Kada većinski sindikati u obrazovanju traže veći koeficijent i prelazak u osmi platni razred (od 2,01 do 2,30) za nositelje službe i ostale zaposlenike u obrazovanju, u isto to  vrijeme Sindikat znanosti smatra da su nositelji obrazovanja dobili „prihvatljiv koeficijent“ i traži dodatna povećanja za najbolje plaćena radna mjesta u sustavu znanosti i visokog obrazovanja.

Trebaš imati obraz kao džon da se, nakon što svjesno „zabetoniraš“ poziciju učitelju, nastavniku, stručnom suradniku, tajniku i voditelju računovodstva na 1,97, nađeš na prosvjedu s tim istim učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima, tajnicima, voditeljima računovodstva i ostalim zaposlenicima iz sustava osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja koji iskazuju nezadovoljstvo upravo tom pozicijom.

https://www.nsz.hr/datoteke/23-24/Misljenje_Uredba.pdf

Postupajući po načelu sindikalne solidarnosti, podržavamo zalaganje svakog sindikata za svoje članove, a ne „bacanja klipova“ kojim nam do jučer partnerski sindikat određuje koliko je njima „prihvatljiv“ koeficijent većine radnika u osnovnoškolskim i srednjoškolskim ustanovama.

Ponavljamo kako ne želimo  „sindikalne ratove“ jer nemamo vremena za njih. No, naglašavamo da će svaki daljnji napad, optužbe, blaćenje i pokušaj degradiranja rada najvećeg sindikata  otvoriti prostor za daljnje iznošenje činjenica koje neće ići u korist Sindikatu znanosti, samoprozvanoj „intelektualnoj eliti“.

Dok se većinski sindikati argumentacijom zalažu za bolji položaj nositelja obrazovanja i ostalih zaposlenika u sustavu odgoja i obrazovanja, upravo činjenicom da smo spojeni u istom koeficijentu, domino efektom radimo na dobrobit svih članova Sindikata znanosti, dok oni ovakvim nastojanjima ruše mostove između obrazovnog sektora i sustava znanosti.

Voljeli bismo kad bismo na udarce „ispod pojasa“ glavnog tajnika Matije Kroflina mogli odgovoriti „Sam pao, sam se ubio.“.

Međutim, njegove izjave nanose nemjerljivu štetu sindikalnom djelovanju, a usuglašavanjem Sindikata znanosti s prijedlogom Vlade Republike Hrvatske oko koeficijenta složenosti poslova, učinjena je direktna šteta zaposlenicima u sustavu odgoja i obrazovanja.

 

Sindikat hrvatskih učitelja