SHU na 35. obljetnici rada Sindikata radnika u predškolskom odgoju i obrazovanju Hrvatske
20. svibnja 2025.
Sanja Šprem uvodna govornica na međunarodnom seminaru „Reinforcing the European social dialouge and industrial relations“
28. svibnja 2025.
23. svibnja 2025.

Zajednički trening europskih sektorskih socijalnih partnera u obrazovanju ETUCE-ovog projekta „InclEdu4AllNeeds“

Sanja Šprem, predsjednica Sindikata hrvatskih učitelja, sudjelovala je od 22. do 23. svibnja 2025. godine u Parizu na zajedničkom treningu europskih sektorskih socijalnih partnera u obrazovanju, koji je bio dio aktivnosti dvogodišnjeg projekta ETUCE-a „InclEdu4AllNeeds“.

Trening je započeo predavanjem o samom projektu i njegovim glavnim ciljevima i aktivnostima, a nakon čega su predstavljeni preliminarni rezultati istraživanja te je provedena diskusija o istraživanju.

Istraživanja su provedena u Solingenu u Njemačkoj u rujnu 2024. godine i Bukureštu u Rumunjskoj u veljači 2025. godine kroz fokus grupe. Online anketa distribuirana je u studenom 2024. godine. Cilj ankete bio je razumjeti pojedinačne i suradničke akcije organizacija kojima je za cilj bilo uključivanje osoba s invaliditetom u obrazovanje i zapošljavanje. Anketa se temelji na 77 ispitanika i to iz 24 države Europske unije i 12 država izvan Europske unije. Neki od zaključaka do kojih se došlo analizom istraživanja su:

  • inkluzivno obrazovanje u teoriji razlikuje se od njegove provedbe u praksi,
  • teško je slijediti okvire politike inkluzivnog obrazovanja s ograničenim školskim resursima,
  • program uključivosti može negativno utjecati na radne uvjete učitelja,
  • potrebno je prilagoditi razinu podrške individualnim potrebama učenika,
  • nedostatak kvalificiranih i specijaliziranih učitelja ograničava potencijal inkluzivnog obrazovanja.

Nakon predstavljanja rezultata istraživanja i diskusije, različite organizacije iz Francuske su održale predavanje o uključivanju osoba s teškoćama u razvoju u obrazovni sustav u toj zemlji. Nakon toga održala se rasprava o nacionalnim izazovima i mogućnostima uključivanja osoba s teškoćama u razvoju u obrazovne sustave i zajednička radionica o praktičnim smjernicama o tome kako zagovarati učinkovito uključivanje osoba s teškoćama u razvoju u obrazovni sustav i obrazovne politike putem zajedničkih inicijativa socijalnih partnera na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini.

Drugi dan započeo je izvještavanjem s prethodno odrađenih radnih skupina i plenarne rasprave, a nakon čega su sudionici podijelili dobre prakse kvalitetnog socijalnog dijaloga i zagovaranja o uključenosti osoba s teškoćama u razvoju u obrazovne sustave i to na način da se pruži i kvalitetna podrška zaposlenicima u obrazovanju. Seminar su završnim govorima zaključili Leonardo Ebner, koordinator ETUCE-a i Monika Hoang The, koordinatorica EFEE-a.

O projektu

Glavni ciljevi projekta su identifikacija i zagovaranje uspješnih zajedničkih pristupa socijalnih partnera u osiguravanju pune uključenosti osoba s teškoćama u razvoju u obrazovne sustave i obrazovne politike (s fokusom na zaposlenike u obrazovanju i poslodavce u obrazovanju). Potrebno je procijeniti trenutne politike i prakse u državama socijalnih partnera, što će rezultirati konkretnim skupom prijedloga i preporuka za poslodavce u obrazovanju, ministarstva obrazovanja i vlade država.

Kroz ovaj projekt, ETUCE i EFEE također imaju za cilj učvrstiti osnovu za nastavak procesa socijalnog dijaloga na nacionalnoj i europskoj razini kako bi se socijalni dijalog osnažio i prilagodio promjenjivom svijetu rada, osiguravajući da prijelazi na digitalno, klimatski neutralno gospodarstvo i nove oblike zapošljavanja nikoga ne zapostavljaju.

Glavne aktivnosti projekta uključuju istraživanje i donošenje zaključaka o trenutnom stanju u obrazovanju, što uključuje online ankete i fokus grupe, posjete školama (u Njemačkoj i Rumunjskoj), dvije trening radionice (u Francuskoj i Portugalu) i završnu konferenciju (u Moldaviji). Glavni ishod projekta su praktične smjernice o zagovaranju učinkovitog uključivanja osoba s teškoćama u razvoju u obrazovni sustav i obrazovne politike putem zajedničkih inicijativa socijalnih partnera, a koje su ključne za održavanje kvalitetnog socijalnog dijalog i pregovaranja.

Zajednički trening europskih sektorskih socijalnih partnera u obrazovanju ETUCE-ovog projekta „InclEdu4AllNeeds“
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more