U radio emisiji A sada Vlada Hrvatskoga radija 29. listopada 2025. ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs najavio je izmjene Pravilnika o kriterijima za izricanje pedagoških mjera kojim je reguliran i način opravdavanja izostanaka učenika, nakon čega su uslijedili komentari usmjereni, ponovno, na rad zaposlenika školskih ustanova.
Prema javno dostupnim podacima, u proteklih dvanaest godina je došlo do porasta broja izostanaka učenika. Generacija učenika koja je 2013. započela školovanje upisom u prvi razred, prvi razred je završila s 30,87 opravdanih sati po učeniku, a četvrti razred srednje škole s čak 122,5 opravdanih sati izostanaka po učeniku.
Broj sati izostanaka učenika četvrtih razreda srednje škole od 2013. godine porastao je za 40 %, a broj izostanaka učenika prvih razreda osnovne škole za čak 75 %, zbog čega se može zaključiti kako će se problem u budućem razdoblju i povećati, ukoliko se ne pristupi detektiranju uzroka i prevenciji.
Samo u prethodnoj godini bilo je ukupno 40.198.448 izostanaka, od čega je opravdano 39.499.007 sati (98 %).
S obzirom na priopćenje KoHOM-a, u kojem povezuju problem izostanaka učenika iz škole s nezadovoljstvom učenika nastavom te ukazuju na to da je potrebno preispitati jesu li škole posljednjih godina potpuno izgubile svoju odgojnu funkciju, smatramo neprihvatljivim da se povećan broj izostanaka učenika uopće povezuje na taj način s radom zaposlenika u školskim ustanovama.
Kao Sindikat, sustavno ukazujemo na derogiranje učiteljske profesije te ovakve izjave samo potvrđuju kako svi smatraju da se može neargumentirano ocjenjivati rad ili uplitati u rad zaposlenika školskih ustanova. Nažalost, ovo nije prvi put da se na ovakav način pristupa učiteljskoj profesiji. Zaposlenici školskih ustanova opravdano su razočarani time što se svatko smatra kompetentnim komentirati naš stručni rad.
Broj sati izostanaka učenika je problem koji je u porastu, za čije rješavanje je nužan interdisciplinaran pristup, na što sustavno upućujemo. No, odgovornost za gomilanje problema nije na nositeljima odgoja i obrazovanja, niti na ostalim zaposlenicima u sustavu odgoja i obrazovanja. Problemi u sustavu odgoja i obrazovanja su brojni jer se pravodobno ne detektiraju, čime bi se uopće omogućila prevencija, a vatrogasne mjere nisu dugoročna rješenja.








