Osim pregovora za Temeljeni kolektivni ugovor i rada u radnoj skupini za novi Zakon o radu, Sindikat hrvatskih učitelja paralelno rješava sva aktualna pitanja u interesu članova sindikata i boljeg obrazovanja za sve dionike.
U isto vrijeme, aktivnosti resornog ministarstva svedene su na najmanju moguću mjeru jer su trenutno usmjerene na problematiku COVID potvrda odnosno obveznog testiranja u školama. Po tom pitanju Sindikat hrvatskih učitelja i Nezavisni sindikat zaposlenih u srednjim školama Hrvatske jučer su podnijeli Prijedlog za ocjenu ustavnosti Odluke Stožera, kako zbog pitanja pravne uređenosti, proporcionalnosti i određenosti mjera te prethodnog postupka procjene rizika. Tako, primjerice, u školama gotovo ništa nije učinjeno po pitanju dodatnog zapošljavanja pomoćno-tehničkog osoblja (iako je formalno donesena Odluka o mogućnosti zapošljavanja COVID spremačica, ista se nije realizirala u praksi te je ostalo mnogo neriješenih zahtjeva), zapošljavanja psihologa, pedagoga i defektologa, rada online i uživo, male mature, vrednovanja, uvjeta rada pa sve do problema loše ventilacije u školama.
U svakom slučaju, podjele rastu, a učitelji i drugi zaposlenici, koji su sada i COVID redari i savjetnici od 0 do 24 te „epidemiolozi“ i predavači online i uživo, a sve bez jasnih i jednoobraznih kriterija, na svojim leđima nose velik teret. No, bez obzira na to, učenicima u tom kaosu pružaju najviše koliko se može.
Na čekanju su i sastanci radi izrade novog Zakona o odgoju i obrazovanju, kao i sastanak radne skupine za razradu Nacionalnog plana razvoja sustava obrazovanja (u nastavku: NPRSO).
Iako je NPRSO predviđen kao akt strateškog planiranja povezan s provedbom fondova EU od 2021.-2027., za obnovu, rekonstrukciju i izgradnju škola pa time i za cjelodnevnu nastavu, sredstva će se povući zajmom od Svjetske banke, što je ovih dana prošlo ispod radara. Na tu smo problematiku jedini ukazivali na radnim skupinama, a prvih 50 škola koje će biti u projektu, ionako će, vjerojatno, biti one rijetke koje već imaju uvjete za jednosmjensku nastavu. Također, najava da će novi projekt podržati i izradu novih infrastrukturnih standarda za hrvatske škole, koji će uključivati i otpornost zgrada na potrese, govori samo o žalosnoj činjenici da do sada to nismo imali, a kako i kada će sve navedeno biti realizirano te kojim će se sadržajima ispuniti, ostaje tek za vidjeti.